She will be loved-Kapitel 56

- Jag flyttar men Ellen gumman, du ska flytta hem till Olivia och Liam.
Jag kunde knappt ta in orden. Det var svårt att få in dom innan Olivia öppnade munnen.
- Nu ska vi bara skaffa en större säng till dig Liam. Eller till er.

Jag kramade om mamma en sista gång innan hon satte sig i bilen.
Vad som hände kom ikapp mig och det var nu jag verkligen förstod att min mamma skulle åka ifrån mig. Och huset, det skulle jag aldrig sätta min fot i igen.
Att se bilen åka iväg fick mig att känna en känsla av ensamhet men bara för några sekunder. Liam la armarna om mig och jag tittade efter en sista glimt av bilen över hans axel. Jag var inte ensam men saknaden av mamma kändes. Olivia la handen på min rygg. Hon hade försäkrat mamma att jag var i trygga händer och det viktigaste just nu, att hon skulle ta över mammas läge. Inte hennes plats i mitt liv, bara hennes plats i stunderna.
.
* 3 månader senare *

I stressen drog jag på mig mina ljusblå jeans och min vita tunika med insydda vita blommor på.
Det hade tagit mig en halvtimme att sminka mig när det vanligtvis brukar ta 5 minuter.
Mitt hjärta gick så snabbt att man kunde se hur min bröstkorg rörde sig p.g.a. alla gånger jag sprungit upp och ner för trappan. När jag äntligen borstat tänderna och var helt klar gick jag in på vädret på min mobil medan jag tog på mig skorna. Jag hade inte kollat ut genom ett fönster än men det ljuset som lös in såg inte soligt ut.
När min sega mobil laddat klart och jag kunde se vilket väder det var stod det 19° och sol med lite moln.
Min leende blev större och jag öppnade glatt dörren. Mina mungipor sjönk och lusten att gå till skolan för att avsluta terminen fanns inte. Regnet öste ner utanför och det var inte sol. Till min glädje var det varmt men det var ändå inget väder jag ville gå ut i även fast jag älskar regn.
Jag hade två alternativ. Antingen så gick jag i regnet och förstörde hela mig som jag jobbat med i stress hela morgonen eller så...
- Liam!
Får Liam köra mig.
Han fick skynda sig upp men med honom så tog det det ju inte mer än 2 minuter från att ligga i sängen till att sitta i bilen. Han gäspade var och varannan sekund. Själv kunde jag inte sitta still. Han trippade på ratten och gnisslade tänder. Ljudet borrade in i mina öron.
- När kommer du hem?
- Jag ska äta sushi med Hanna och några andra men jag ringer dig när jag slutat. Jag kommer nog hem emellan. Är du hemma hela dagen?
- William ringde och ville se mig med Jack, Lucas och några andra men jag är hemma när du kommer.
Liam svängde upp mot skolan och parkerade bilen lite upp på trottoaren. Liam hade tagit över mammas roll i en sak sedan han fyllde 16 och fick sitt körkort. Han var min nya chaufför.
- Tack för skjutsen älskling. Vi ses sen.
Jag lutade mig över bilsätet och kysste honom och han besvarade kyssen.
Jag var fortfarande ovan vid att gå ut ur hans stora silvriga "Jeep Grand Cherokee" från 2011 efter att ha levt med mammas lilla bil hela livet.
.
"Liams perspektiv"

Kyssen hade gjort mig pigg till hemvägen men när jag gick in genom dörren kunde jag inte känna den på mina läppar längre och tog av min skorna för att gå upp och lägga mig.
Jag var hungrig och gick innan in i köket för att öppna kylen.
Jag hoppade inte till men mitt hjärta bultade till när det knackade på köksfönstret.
- Pappa?
.
Saknar kommentarer... <3



Kommentarer
Postat av: Lydia

Fortfarand den bästa grej jag har läst<3 (ofc)

2011-05-17 @ 08:41:48
Postat av: lovisa

Hej har du en bra start på denna tisdag?:)



Just nu har du chansen att vinna en valfri vara ex; badmode,jackor,skor,plånböcker,wctjackor och mkt mer från märken som ed hardy, converse, dior,mm,

anmäl dig här: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

2011-05-17 @ 08:58:22
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-05-17 @ 09:17:48
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: Frida<3

Såå sjukt bra!! Men vart har uppdateringen tagit vägen?

2011-05-19 @ 20:57:33
URL: http://pinsamast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0