She will be loved-Kapitel 52

- Du måste prata med honom.
- Det går inte.
- Jo. Du måste göra det. Att ni har det svårt nu är ingen anledning till att ni ska göra slut.
"Ellens perspektiv"
.
Allas förslag om hur jag skulle göra med Liam hade åkt in genom det ena örat och ut genom det andra, men Hannas ord dom fick mig att inse att jag inte skulle hitta någon annan än Liam. Som jag kände för honom skulle jag aldrig få känna för någon annan. Det var inget jag kunde kasta bort.
.
Efter att Hanna puttat mig ända till Liams hus gick vi åt skilda håll. Det fanns en stor vilja i mig som ville springa därifrån och den drog mig bakåt men pappa hade sagt en gång att när strömmen är som hårdast så är det den verkliga viljan vi ska följa. Jag lyssnade på orden och hittade viljan som styrde mig in i huset.
- Hej gumman. Vad gör du här?
- Hej Olivia. Jag tänkte prata lite med Liam nu. Är han hemma?
- Han är uppe på sitt rum. Det kommer gå jättebra, jag lovar. Han känner precis samma sak som du.
Hon kramade om mig och jag log mot henne innan jag gick med ynkliga steg uppför trappan.
Jag höll i handtaget ett tag innan jag vågade trycka ner det. Varför hade jag inte tänkt på vad jag skulle säga. Mamma sa alltid att dom bästa orden kommer spontant. Dom orden hjälpte alltid men inte nu. Jag var redo att springa ner för trappan igen men nu var det jag som intalade mig själv.
Vill jag förlora honom?
Han är min pojkvän och jag måste våga prata med honom.
Han känner likadant.
Jag kommer inte kunna vara lyckligare med någon annan.
Jag tryckte ner handtaget och där låg han, bar överkropp och tittade mot tv:n.
- Hej, är du redan tillbaka?
- Vi måste prata.
Hans blick sjönk mot golvet.
- Jag vet. Kom och sätt dig.
Jag satte mig bredvid honom och tittade in i hans sorgsna ögon.
- Jag förstår att du vill göra slut men du ska veta att det var aldrig det här jag ville.
Det rann tårar nerför hans kind och det tog ett tag innan jag fattade vad han sagt. GÖRA SLUT!?
- Vad pratar du om? Jag vill få det att bli bra mellan oss. Jag vill inte vara med någon annan.
- Jag kan säga upp alla mina kontrakt, jag vill bara att det blir bra igen.
- Det kommer det bli men inte genom att du ska säga upp din kontrakt utan genom tid och har vi varandra så kommer det inte bli svårt. Jag älskar dig.
- Jag älskar dig också Ellen.
Han kysste mig och med långsamma steg framåt hamnade båda våra huvuden på kudden.
Att känna hans hud mot min kropp var en ren bekräftelse om att jag aldrig skulle bli olycklig igen, inte om jag stannade hos honom.
.
.
Jag sprang hem till mamma för att hämta kläderna jag skulle behöva ha hos Liam nu när vi var oskiljaktiga.
Jag tänkte bara på hur mycket jag ville krama honom, och kyssa honom, det var en del vi behövde ta igen efter att ha varit ifrån varandra.
Jag öppnade dörren och hann inte ens titta vart mamma var, jag skrek hej och slängde ner mina kläder i en väska. Jag sprang ner med alla mina ytterkläder som jag fortfarande hade på mig. I dörren påväg ut ropade mamma på mig och jag sprang in i köket för att dricka när jag ändå var där, när det var klart ställde jag mig vid mamma som satt vid matbordet med blicken nerborrad i trät.
- Vad har hänt?
- Sätt dig gumman.
Jag satte mig och hon tittade upp med samma blick som hon hade när hon berättade om pappa, fanns det något som kunde vara lika farligt. Något som hon visste skulle förstöra mig, igen.
- Vi ska flytta.
.
SNÄLLA Kommentera!!!! :) <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ommmmmmmmmmmmmmmmmmggggggggggggggggggggg shiiiiiiiiiiiiiiit dom får inte flytta!!!!!!!!! Eller det är väl inte till Liam!!?? För isf är det bääääääääääst! <3 Mermermermermer! Du är sjukt bra!!

2011-04-28 @ 21:11:35
URL: http://pinsamast.blogg.se/
Postat av: Anonym

Såååååååå sjuuuuuuuuuukt braaaaaaaaa!!!!!!! :DDDDD <333

2011-04-28 @ 22:21:02
Postat av: AnnG

sv: haha inga problem :]

2011-04-29 @ 02:13:49
URL: http://kastasand.blogg.se/
Postat av: Lydia

Va?! Flytta?! Detta får inte hända!!!! Så bra kan inte slutaa!! Ska tipsa om den här bloggen på fb nuuuuu<3

2011-04-30 @ 12:03:11
URL: http://Gliss.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0