She will be loved-Kapitel 44

Bilen svängde äntligen upp till den lilla röda stugan och vi klev ur. Den såg mysig ut och alla skyndade sig in.
Om man jämförde insidan med utsidan så var utsidan ingenting. Det var underbart.

"Ellens perspektiv"

- Älsklingar, det är dags att vakna nu.
Olivia kom in i rummet och jag sträckte på mig. Hon gick ut och jag kollade på Sara som fortfarande sov.
Jag log och skrattade lite åt hennes hoptryckta kinder. Såg jag också ut så där när jag sov?
- Sara, det är jul! Vakna.
Hon hörde mig inte. Jag tog filten jag hade över mitt täcke och kastade den i hennes ansikte. Jag var inte van vid kylan. En rysning gick genom hela kroppen och jag fick gåshud så fort jag tog armarna utanför täcket.
- Va? Sa hon trött utan att röra täcket över huvudet.
- Vi ska gå upp! Skrattade jag och reste mig upp.
Jag drog av filten från hennes huvud och la den runt mig. Jag log mot Sara innan jag gick ut ur rummet. Jag hade verkligen kul med Sara. Hon kunde skratta och jag älskade det. Jag var glad att hon var här.
Olivia och mamma hade dukat fram frukost med ljus och belysningen i rummet var lite sänkt.
Det snöade härligt utomhus och jag satte mig vid bordet.
- God morgon gumman. Jag trodde inte att vi skulle få upp någon av er. Sa mamma.
- Hur mycket är klockan?
- 10. Är Sara på väg upp? Svarade Olivia.
- Jag vet inte? Hon verkade väldigt trött.
- Aja vi låter dom sova ett litet tag till. Karl kommer ju sova i ett par timmar till.
Jag la huvudet på bordet och pustade ut luften i mina lungor. Jag hade knappt hunnit köpa julklappar till alla men en till varje sa vi skulle räcka. Det kändes skönt att vara klar men jag längtade inte efter presenterna faktiskt. JAg behövde egentligen inte några. Jag hade allt jag behövde och jag skulle inte byta ut det finaste halsbandet eller det underbaraste klädesplagget mot det jag hade. Världens bästa familj, vänner och pojkvän. Det var allt jag behövde. Det var allt jag behövde för att stå stadigt på marken och med allt det svävade jag.
- Ellen gumman, går du in och väcker dom andra tonåringarna? Sa Olivia och fortsatte sen skratta med mamma.
Jag gick in till Sara och satte mig på hennes säng. Jag suckade och min rygg sjönk ihop. Jag skakade henne lätt och viskade hennes namn om och om igen tills hon vaknade. Jag var där inne tills hon klev upp ur sängen och åtminstone tog på sig sina mysbyxor för att se så hon inte gick och la sig igen.
Jag var vrål hungrig så jag kände inte för att gå in och väcka grabbarna. Jag gick in i badrummet och tog min eltandborste. Jag satte på den och öppnade dörren till deras rum. Eltandborsten var på och jag satte mig i skräddarställning på Liams säng.
- Nu är det dags att vakna!
Tandkrämen i min mun fick mig inte att låta särskild mysig och tyst. Liam drog ner mig i sängen och tog tandborsten medan han höll fast mig. Jag skrattade som en galning när han kittlade mig och det väckte Jake.
Han skrattade och kastade kudden på mig. Jag kunde knappt andas när jag skrattade med allt lödder i munnen.
Liam puttade ner min från sängen och jag kunde inte sluta skratta.
Jag ställde mig upp och sa åt dom att det var frukost.
Jag log fortfarande stort när jag gick ut ur rummet.
.
Lite kort inlägg men början av deras resa i Norge!
Ni får gärna kommentera om det är något ni vill höra mer om så slänger jag in det :)
Och som sagt, FORTSÄTT KOMMENTER!!! <3
Kram!

Kommentarer
Postat av: Frida :) <3

Snälla fortsätt! <3

2011-04-12 @ 17:23:45
URL: http://pinsamast.blogg.se/
Postat av: Lydia

Det är helt klart världens bäst berättelse!!! JAG VILL HA MEER

2011-04-12 @ 18:43:32
URL: http://Gliss.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0