SHe will be loved-Kapitel 43

- Har du packat
- Nej, juste.
- Vi gör det sen.
- Gud vad skönt. Vi åker imorgon.
.
Jag vaknade bredvid Ellen som låg tätt intill mig. Hennes djupa andetag var en bekräftelse att hon var där. Nära mig. Klockan kunde inte vara mycket. Det var nästan mörkt ute och mamma skulle väcka mig vid 6 på morgonen. Jag kollade mot klockan med bara blicken. 5 över halv 6. Jag ville inte väcka Ellen så jag rörde mig knappt. Jag låg där tätt intill henne tills mamma kom in.
- Älsklingar. Nu är det dags att vakna. Vi åker om 40 minuter.
Jag smekte Ellens kind och viskade hennes namn. Hon vaknade inte. Ellen var verkligen svår väckt. Hon skulle inte ens vakna om huset började brinna. Det var kanske bäst att jag alltid sov med henne.
Jag skakade lite löst på hennes arm.
Hon andades djupt och sträckte på sig utan att öppna ögonen.
- Vad är det?
- Vi ska åka snart och vi måste gå upp.
- Det är ju mörkt.
Jag skrattade och kysste hennes läppar.
- Du får sova vidare på planet.
.
"Saras perspektiv"

- Vart är Liam och Ellen? Frågade jag när jag kom ner till köket där alla andra stod.
- Dom är där uppe. Är du snäll och kollar om dom har gått upp älskling? Sa Olivia till mig.
Liam stod vid garderoben och tittade efter en tröja till sina gråa mysbyxor. Ellen låg halvsovandes i sängen och tittade trött på mig och log.
- God morgon hörni. Frukosten är klar så det är bara att komma ner. Vi ska åka om en halvtimme.
- Tack Sara! Skrek Ellen efter mig när jag gick ut. Jag log åt hennes hesa och trötta morgon röst.
.
"Ellens perspektiv"

Det här skulle bli underbart. I morgon var det julafton och vi skulle åka till Norge idag. Någonstans i Norge där det fanns snö vilket det gjorde lite överallt. Vi skulle hämta upp mamma snart så det var väl bäst att gå ner nu. Jag gick upp för sängen och Liam hade redan tagit fram ett mjukis set åt mig. Det var en röd tjocktröja som var hans för 1 år sen. Den var förstor men mysig och den passade perfekt till mina svarta mys tights.
Vi åt frukost snabbt och pratade om stugan vi hade hyrt. En liten mysig stuga där vi alla fick plats. Jag och Sara skulle dela rum och även fast jag skulle sakna Liams värme så såg jag fram emot det. Liam skulle dela med Jake och mamma skulle få ett eget rum precis som Olivia och Karl.
.
*På flygplatsen*

Som vanligt stod det tjejer och väntade på Liam men det gick bättre nu. Dom var inte galna. Tur!
Jag älskade att flyga. Vi spred ut oss lite på planet men jag och Liam hamnade självklart bredvid varandra. Jag kan inte sova på flyg så jag lyssnade på musik en större del av resan och tittade ut genom fönstret. Självklart somnade jag då och då men det varade inte länge. Jag hade svårt att slappna av på flyg även fast jag älskade att flyga.
Mamma var jätte glad över resan och hon och Olivia kom så bra överens.
Det var kul att se hur dom skrattade tillsammans och det gjorde både mig och Liam glada. Jake smsade hela tiden med sin flickvän Rebecca. Sara var så glad hela tiden även fast hon hade det körit i skolan. Hon var så söt och fin och ändå var tjejerna taskiga mot henne. Det var viktigt att jag fanns där för henne och det skulle jag göra. Hon var som min syster nu och jag skulle alltid vara med henne.
.
"Louise perspektiv"

Bilresan från flygplatsen var lång och utrymmet i den stora bilen blev mindre för varje sekund. Jag såg på Ellens ögon att det gjorde henne orolig men så fort Liam rörde vid henne lugnade hon sig igen. Jag frågade henne om och om igen hur hon mådde och alla märkte på henne att hon tyckte det var svårt. Liam märkte hur jag betedde mig och inte minst hur Ellen mådde så han höll om henne och fick henne naturligt att slappna av.
.
Bilen svängde äntligen upp till den lilla röda stugan och vi klev ur. Den såg mysig ut och alla skyndade sig in.
Om man jämförde insidan med utsidan så var utsidan ingenting. Det var underbart.
.
Förlåt för att jag inte uppdaterade igår men jag kom hem sent från en kompis. Tror jag skriver ett till inlägg ikväll annars imorn!
Tack för dom gulliga kommentarerna på förre inlägget! Dom var jätte söta och fortsätt så, så blir jag jätte glad!!! :D
Jag fick också en fråga om hur gammal jag var.
Jag fyllde 14 år den 12 mars :) <3 Kram


Kommentarer
Postat av: Anonym

Guuuuuud såååååå braaaaaaaa!!!!!!!!!! :D <333



Du kan göra en bok av det här! ;) skulle bli så bra! <3

2011-04-10 @ 21:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0